آموزش زبان ترکی آذربایجانی و انگلیسی

آموزشگاه زبان نجف آباد (اصفهان)

آموزش زبان ترکی آذربایجانی و انگلیسی

آموزشگاه زبان نجف آباد (اصفهان)

درس ۳۷زبان ترکی

سلام...باز هم با یکی از درسهای  مجموعه آموزشی زبان ترکی در خدمتتونم. 

موضوع : گفتگو درمورد پیداکردن شغل

زبان مکالمه : ترکی آذربایجانی رسمی به فارسی 

برای مشاهده به ادامه مطلب بروید........................موفق باشید.

درس ۳۷:

1 اینا عکسهای عروسیمه

Bunlar toyumun əkslərı dılər.

2 واقعا قشنگند.کی عروسی کردید؟

Vaqıən(doğrudanda) gözəldılər.nə vaxt toy elədınızmı?

1 پارسال.

Bıldır.

2 پس چرا هنوز بچه دارنشدی؟

Bəs nıyə hələ uşaqli olmayibsən?

1 خودم نخواستم.آخه وضع مالی ما خوب نیست.

Uzum istəmədim.axı mali vəz,imiz yaxşi deyıl.

2 مگه شوهرت کارنمیکنه؟

Məgər ərin ışləmır?

1 کار میکنه ولی حقوق خوبی نمی گیره.

Işləyır,amma yaxşi ayliq almır.

2 کجاکارمیکنه.حقوقش چقدره؟

Hara ışləyır?ayliqi neçə dir?

1 تویه کارگاه.حقوقش 200هزارتومنه.

Bir karxanada.ayliqi iki yüz min tümən dir.

2 چرا شغلشو عوض نمیکنه؟

Nıyə ışını dəyışmır?

1 بدنبال کار نمیگرده.

Işı dalinca axtarmır.

1 شما میتونی شغل خوب براش پیداکنی؟

Siz yaxşi ış onun üçün tapabılırsən?

2 بهش بگو فردا بیاد مغازه من.

Ona deyin sabah gəlsin mənim dükanima.

1 چرا؟شغل خوبی براش پیدا کردی؟

Nıyə?onun üçün yaxşi ış tapdinmi?

2 میخوام بفرستمش پیش دائیم.

Istəyirəm onu yollayım dayimin yani.

1 دائیت چکاره هست؟(چکارمیکنه)

Dayin nə karədir?(nə ış görür)

2 اون مهندسه ساختمانه.

Umran mühəndisi dir.

1 شوهر من چه کاری میتونه اونجا انجام بده؟

Mənim ərim urda nə ış görəbılır?

2 کارهای خدماتی.حقوقش هم بدنیست.

Xədəmatı ışlər. Ayliqi da pis deyil.

1 ممنونم.فردا حتما میفرستمش پیش شما.

Sağolun. Sabah onu yollaram sizin yaniz.

================================

-         اوشاقلی : بچه دار.

-         آیلیق: حقوق//ماهیانه.

-         ده ییشمک: عوض کردن.

-         دالینجا: به دنبال...

-         آختارماق: گشتن//جستجوکردن.

-         تاپابیلیرسن: می توانی پیداکنی.

-         یوللاماق: فرستادن.

-         دوغروداندا: واقعا

-         دوغرودان: به راستی.

-         یوللارام:این فعل مضارع نیست.این فعل اول شخص مفرد آینده نزدیک است.

نظرات 3 + ارسال نظر
علی 29 بهمن 1388 ساعت 08:59

سلام. من همه درساتونو دنبال میکنم.دستتون درد نکنه. خیلی به دردم خورد.اگه ممکنه بازم ادامه بدین. ممنون.

افکار 30 بهمن 1388 ساعت 21:14 http://www.english-center.ir/

سلام
وب مفید و آموزشی خوبی دارید..تبریک می گم
من هم وبی آموزشی در زمینه زبان انگلیسی دارم
خوشحال می شم با هم تبادل لینک کنیم
اگر مایل هستید وب من و با عنوان..
" آموزش زبان انگلیسی در English Center " لینک کنید
شما هم نظرتون رو بگید تا با عنوانی که دوست دارید لینکتون کنم
موفق باشید
www.english-center.ir

سلاملار
گوزل وبلاگیز وارمی
من سیزی باغلانتیلاریما آرتیردیم
سئوینم سیزده منی اد ایلیه سیز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد