آموزش زبان ترکی آذربایجانی و انگلیسی

آموزشگاه زبان نجف آباد (اصفهان)

آموزش زبان ترکی آذربایجانی و انگلیسی

آموزشگاه زبان نجف آباد (اصفهان)

درس ۴۴زبان ترکی

درس 44

از سری حکایت های ملا نصرالدین

زبان: ترکی اذربایجانی به فارسی

موضوع: قیمت امیرتیمور

درس 44

قیمت امیرتیمور:امیر تیمورون قئیمتی:

روزی ملا با امیرتیمور در حمام بود.

بیرگون،ملا  امیرتیمورایله حامام دا ایدی.

امیر تیمور به شوخی از ملا می پرسد: ملا، اگر من غلام می بودم ، چند می ارزیدم؟

امیرتیمور شوخلوق ایله ملادان سوروشور:ملا،اگرمن قول اولسایدیم نئچه یه دیه ردیم؟

ملا می گوید قربان،پنجاه دینار.

ملا دئییر: قربان،اللی دینارا.

امیر عصبانی شده،می گوید:احمق، پنجاه دینار تنها بهای لنگی است که به کمربسته ام.

امیر آجیخلائیب، دئییر: آخماق،اللی دینار فقط (فگت) بئلیمه باغلادیغیم فیطه نین قیمتی دیر.

ملا می گوید: قربان،من هم تنها بهای لنگ را گفتم، وگرنه امیر خودش یک پول سیاه هم نمی ارزد.

ملا دئییر: قربان، من ده ائله فیطه نین قئیمتینی دئدیم! یوخسا امیرین اؤزو بیرقره پولادا دگمز.

نظرات 1 + ارسال نظر
دل خاکـــــی 31 اردیبهشت 1389 ساعت 19:58 http://delekhaki3000.blogfa.com/

سلام...
داستان جال بود...
انگلیسی نداشت...
تلفظش خیلی سخت بود...
بازم ممنون...
گل...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد